خريد وب سايت مانند خريد خودرو است، اما سخت تر

طراحي سايت،سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

خريد وب سايت مانند خريد خودرو است، اما سخت تر

۲۴ بازديد

شما با اميد زيادي براي خريد يك وسيله نقليه جديد وارد نمايندگي خودرو مي شويد و همه چيز از اتومبيل هاي فورد گرفته تا خودرو هاي لوكس مانند جگوار و فراري در آن وجود دارند. اما كدام يك براي شما انتخاب بهتري است؟ همان طور كه در حال راه رفتن هستيد از فروشنده مي خواهيد كه يك توضيح مختصر و سريع از خودرو هاي جديد به شما ارائه دهد. كار فروشنده براي ارائه اطلاعات به شما سخت است زيرا اطلاعات زيادي در مورد شما، نيازهاي شما و خواسته هاي شما ندارد و بنابراين نمي تواند چيزي كه شما مي خواهيد را پيدا كند. 

طراحي سايت 

معيارهاي خريد

براي درك بهتر منظور من بياييد برخي از معيارهاي اساسي براي خريد يك خودرو جديد را در نظر بگيريم. ما اين را به شكل سوالاتي قرار داده ايم تا آنها را بخوانيد و وانمود كنيد كه خريدار هستيد.

  • اين وسيله نقليه را براي حمل چند نفر مي خواهيد؟
  • آيا فضاي اضافي براي وسايل ورزشي يا حيوانات نياز داريد؟
  • چه ويژگي هايي براي شما مهم هستند؟
  • نوع خودرو شما جذاب است؟
  • آيا سبك بدنه خاصي را دوست داريد؟
  • آيا رنگي را ترجيح مي دهيد؟
  • آيا ترجيح نام تجاري داريد؟
  • اهميت رتبه بندي ايمني خودرو چقدر براي شما مهم است؟
  • شما اجاره يا خريد مي كنيد؟
  • چقدر به ماشين جديد نياز داريد؟
  • بودجه شما چيست؟
  • چه مدت مي خواهيد از اين وسيله نقليه استفاده كنيد؟
  • در هر ماه شما چند كيلومتر رانندگي مي كنيد؟

ممكن است اين سوال را از خودتان بپرسيد كه دليل اين همه سوالات مختلف چيست؟ اما حقيقت اين است كه هر چقدر نماينده فروش اطلاعات بيشتري از شما داشته باشد مي تواند گزينه هاي مناسب تري را براي خريد به شما معرفي كند. بگذاريد سوال درباره آب و هوا را بررسي كنيم. چيزي كه در بعضي از نقاط كشور اهميت زيادي دارد. اگر شما در استان يزد هستيد به دليل گرماي شديد، ممكن است به خودرويي با رنگ هاي روشن نياز داشته باشيد. 

من اين مثال را ارائه دادم به دليل اين كه هر روز افرادي كه وب سايت را خريداري مي كنند، مشابه همين سوالات را از من مي پرسند. هر روز با درخواست هايي از مردم مواجه مي شويم كه مي خواهند برآورد سريعي از وب سايت آن ها را انجام دهم و اگر نياز به طراحي مجدد وب سايت هست به آن را بررسي كنم. در بسياري از موارد آن ها در ارائه جزئيات ناقص عمل كرده اند زيرا هنوز نمي دانند كه دقيقا چه چيزي را بايد ارائه دهند. پس بهتر است قبل از خريد وب سايت سوالات مد نظر خود را مطرح كنيد و معيار هاي وب سايت مورد نظر خود را بررسي كنيد. 

اشتباهات متداول

حالا اجازه دهيد برخي از اشتباهات معمولي كه توسط مشتريان در فرآيند خريد خودرو انجام مي شوند را بررسي كنيم. به دليل اين كه اغلب مردم هر چند سال يك بار خودرو خود را تعويض مي كنند، امكان اشتباه در اين مورد زياد است. 

اما اغلب اشتباهات رايجي كه ممكن است مردم آن را مرتكب شوند در ليست زير قرار داده ايم:

  • ندانستن چيزي كه آن ها مي خواهند يا نياز دارند.
  • نمي پرسيد چه چيزي در خودرو قرار دارد.
  • در مورد ماليات و نرخ بهره سوال نمي كنيد.
  • فقط به نام تجاري يا سازنده آن نگاه مي كنيد.
  • فراموش كردن بيمه (در طراحي وب سايت ما از به عنوان خدمات پشتيباني ياد مي كنيم.)

خريد يك وب سايت بدون داشتن مستندات دقيق از نياز هاي شما، درست مانند خريد يك خودرو از يك نمايندگي نامعتبر مي باشد. اگر از يك نمايندگي خودرو بخواهم به من نگاه كند و برآوردي از قيمت يك وسيله نقليه جديد را به من بدهد، غيرممكن خواهد بود. در واقع خريد وب سايت متفاوت نيست بلكه هزينه ها و معيارها فقط مي توانند متفاوت باشند.

درست مثل يك نمايندگي خودرو، يك شركت طراحي سايت نيز قبل از اينكه بتواند پيشنهادات و قيمت را به مشتري ارائه دهد، بايد بداند كه چه چيزي براي خريدار اهميت دارد و نيازها، اهداف و تنظيمات مورد نظر آنها را مشخص كند.

هزينه ساخت يك وب سايت چقدر است؟

خريد وب سايت 

يك توسعه دهنده وب بايد بداند كه براي يك خريدار وب سايت، چه چيز هايي اهميت دارند. اين شامل الزامات كاربردي آنها، اهداف پروژه و ترجيحات زيبايي شناسي آنها مي باشد. هيچ شركتي واقعا نمي تواند بدون اينكه در مورد نيازهاي پروژه اطلاعاتي دريافت كند، قيمتي به مشتري ارائه دهد. 

نكاتي كه اغلب مشتريان با توجه به قيمت توسعه يك وب سايت به آن ها توجه دارند كدام اند؟

تعدادي از آن ها را در زير قرار داده ايم:

  • اهداف پروژه
  • ويژگي ها و قابليت ها
  • الزامات طراحي
  • ايجاد محتوا
  • بهينه سازي موتور جستجو
  • رقابت

بهترين فرآيند خريد وب سايت اين است كه مستندات كامل پروژه را قبل از انتخاب تم يا وب سايت سفارشي خود ارائه دهيد.

يك خريدار وب سايت بايد به چه نكته كليدي توجه كند؟

صداقت به عنوان يك عامل اصلي در تصميم گيري است. اعتبار مهم است، بنابراين هر كسي كه قصد خريد يك وب سايت را دارد، بايد از نظرات مشتريان شركت فروشنده و رضايت آنان آگاهي داشته باشد.

يك توسعه دهنده بايد به چه نكات كليدي براي انتخاب مشتري توجه داشته باشد؟

توسعه دهنده بايد هنگام انتخاب مشتري از خود سوالات زير را بپرسد:

  • آيا با سطح فعلي تخصص ما مي توانيم راه حلي عالي براي آنها فراهم كنيم؟
  • آيا مي توانيم به خوبي با آن مشتري ارتباط برقرار كنيم؟
  • آيا خريدار يك درك اوليه از تكنولوژي و انتظارات واقعي براي طراحي سايت دارد.
  • آيا مشتري از نظر مالي توانايي پرداخت هزينه طراحي سايت را دارد؟
  • آيا مي توانيم در تاريخ مورد نظر پروژه خود را تحويل دهيم؟
  • آيا پروژه متفاوت است؟ آيا چالش برانگيز خواهد بود؟
  • آيا مي توانيم به ايجاد يك تفاوت در وب سايت و ايجاد نتايج قابل ملاحظه كمك كنيم؟
  • استفاده از چند قالب سفارشي براي موفقيت پروژه ضروري است؟
  • چقدر زمان براي ايجاد انواع پست سفارشي، پلاگين ها، قالب ها و غيره مورد نياز است؟
  • آيا مي توانيم در زمينه سئو و بهينه سازي وب سايت به مشتري كمك كنيم؟
  • اين پروژه ممكن است چه خطراتي را براي ما در پي داشته باشد؟

شفافيت در روند خريد و فروش براي خريداران و فروشنده بسيار مهم است. هر چه دو طرف بيشتر درباره يكديگر بدانند، پيش بردن كار براي آن ها آسان تر است. شركت هاي طراحي سايت هرچه بيشتر در مورد شما و پروژه طراحي وب سايتتان بدانند، بهتر مي توانند شما را راهنمايي كنند و قيمت دقيق تري را به شما ارائه بدهند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.