معرفي سرويس هاي طراحي وب سايت كه مي توانيد به مشتريان خود پيشنهاد دهيد

۲۵ بازديد

طراحي وب سايت مي تواند براي شما يك حرفه عالي در نظر گرفته شود. وقتي شما كسب و كار خود را شروع مي كنيد در واقع فقط در چند مورد محدود حق انتخاب خواهيد داشت:

  • شما مي توانيد ساعات كاري خود را انتخاب كنيد.
  • شما مي توانيد مشتريانتان را خودتان انتخاب كنيد.
  • ابزار هاي مورد نياز در طراحي وب سايت را خودتان مشخص مي كنيد.
  • حتي شما ميزان كاري كه در يك هفته انجام مي دهيد را هم خودتان تعيين مي كنيد.

اما علاوه بر اين موارد برخي محدوديت ها نيز وجود دارند. اغلب مديران كسب و كار هاي مربوط به طراحي سايت خيلي انعطاف پذيري ندارند. شما فقط يك ساعت محدود در روز براي كار كردن داريد و مهم نيست كه چقد تلاش كرده ايد و در بعضي مواقع اصلا از سقف كاري خود نيز بيشتر كار كرده ايد. بنابراين اگر مي خواهيد درآمد خود را افزايش دهيد، اما نمي خواهيد خود را به مرگ بكشيد، اساسا دو راه حل داريد:

  • افزايش قيمت و نرخ خدمات اصلي سرويس طراحي وب سايت
  • پيشنهاد خدمات و سرويس هاي اضافي به مشتريان

افزايش قيمت و نرخ خدمات اصلي سرويس طراحي وب سايت

به عنوان طراحان سايت، ما اغلب در كنارمان افرادي وجود دارند كه كار را با قيمت هاي پايين تري مي خواهند و به طور كلي درك عميقي از حرفه طراحي سايت در ميان بيشتر مردم وجود ندارد (مثلا يك مشتري مي گويد:“دوست من اين پروژه را با نصف قيمت شما ارائه مي دهد، پس چرا من بايد هزينه بيشتري را به شما پرداخت كنم؟!”). 

همه اين ها و تعداد انگشت شماري از موارد ديگر ما را متقاعد مي كنند كه در قيمت هاي خود دقت بيشتري داشته باشيم. اين مورد مي تواند اولين گام براي شكست شما باشد. اگر شما قيمت و نرخ پروژه هاي خود را افزايش ندهيد، به آرامي شكست مي خوريد. افزايش قيمت مزاياي زيادي براي شما دارد. اما مهمتر از همه اين است كه شما را در يك فضاي رقابتي جديد قرار خواهد داد. اگر بتوانيد از حق بيمه استفاده كنيد، ديگر نياز نيست تعداد زيادي مشتري براي ادامه زندگي خود داشته باشيد.

راه هاي متعددي براي افزايش نرخ هاي طراحي وب سايت وجود دارند، بنابراين بحث روي آن ها را بگذاريد براي زمان ديگري و در حال حاضر، اجازه دهيد در مورد طرف ديگر سكه بحث كنيم:

طراحي وب سايت 

پيشنهاد خدمات و سرويس هاي اضافي به مشتريان

چيزي كه ارزش اشاره دارد اين است كه طراحي وب سايت يك نوع بسيار پيچيده از يك سرويس است. در واقع، “پيچيده” كلمه درستي نيست. منظور من اين است كه هميشه چيزهاي اضافي وجود دارد كه بايد با طراحي و يا در كنار آن مراقبت شود. مثلا هنگامي كه شما سفارش غذايي را مي دهيد، از شما پرسيده مي شود كه آيا سالاد و نوشيدني هم در كنار آن مي خواهيد. آن ها سعي مي كنند يك پكيج كامل را به شما ارائه دهند. 

مثال بالا تا حدودي به طراحي سايت شباهت زيادي دارد. در بيشتر مواقع طراحي بيشترين چيزي است كه مشتري شما مي خواهد. اما در عين حال آن مي توانند از سرويس هاي ديگري كه شما ارائه مي دهيد نيز استفاده كنند. به همين جهت سعي كنيد اين خدمات را تحت عنوان بسته هاي پيشنهادي يا چيزي شبيه به آن به مشتريان معرفي كنيد.

برخي از اين امكانات عبارتند از:

پيشنهاد سرويس ميزباني به مشتريان

اين اولين گزينه در ليست من است، زيرا ميزباني يك تجارت بزرگ به حساب مي آيد. اگر به عنوان چشم اندازي در طراحي وب سايت به آن نگاه كنيد. در اين جا دو گزينه براي شما ايجاد مي شود:

  • پيشنهاد بسته هاي ميزباني به عنوان نماينده فروش
  • ارائه بسته هاي ميزباني به عنوان يك واسطه و وابسته

تجربه كافي به شما اين امكان را مي دهد كه قيمت هاي خود را تا حدودي تنظيم كنيد و همچنين يك برنامه ميزباني را پيشنهاد كنيد كه براي نيازهاي مشتريان شما مناسب باشد. به اين ترتيب، شما در آينده از هر مشكلي كه ممكن است ناشي از راه اندازي ميزباني بد براي وب سايت مشتريان باشد، خودتان را نجات مي دهيد (حتي اگر اين خطا شما نباشد، مشتريان ممكن است شما را سرزنش كنند).

همكاري به صوت واسطه اي فرصت هاي شما را كم تر مي كند اما شما مي توانيد بدون انجام كار اضافي پول بيشتري را كسب كنيد. همچنين شما مي توانيد مشتريان را تحت تاثير قرار داده و آن ها را از كار با شركت هاي بي كيفيت منصرف كنيد.

توسعه و پيكربندي وب سايت براي مشتري

درست مانند ميزباني وب سايت، مشتريان شما در روز هاي اول نياز به كمك در راه اندازي سايت و تنظيم آن دارند. بسته به ميزان تجربه شما در توسعه وب شما مي توانيد خدمات بيشتري را به مشتريان خود ارائه نماييد، اما به خاطر داشته باشيد كه حداقل بايد مشتري خود را در يك نقطه بدون استرس قرار دهيد. 

در تمامي مراحل تست و توسعه سايت در صورتي كه مشكلي بر خورديد مي توانيد بدون اين كه حتي مشتري متوجه آن بشود، مشكل را رفع كنيد.

كپي رايت وب سايت

بسته به اين كه مشتري شما چطور آماده بهره برداري از فضاي آنلاين وب سايت خود شده است، ممكن است بخشي از فعاليت هاي كپي رايت را در اختيار شما قرار دهد. 

اغلب مشتريان حرفه اي ايده خوبي دارند و از نحوه عملكرد وب سايت خود آگاهي كاملي دارند. اغلب آن ها نيروي توليد محتوا خواهند داشت. براي اكثر مشتريان جديد، اين كه آن ها وب سايت مي خواهند مي تواند تنها چيزي باشد كه آن ها مي دانند. اين كه آيا شما اين كمك را به آن ها مي كنيد يا خير به شما بستگي خواهد داشت. با ارائه يك سرويس كپي رايت با اين مسئله كنار بياييد. دو گزينه:

  • اگر شما در مورد مهارت هاي كپي رايتينگ خود مطمئن هستيد و مي خواهيد براي خود كپي رايتينگ كنيد، عالي است.
  • اگر نه، اين را به سمت يك نيرو حرفه اي بفرستيد. شخصي با مهارت و به توافق با آنها پيدا كنيد. تعيين قيمت و اضافه كردن X درصد در بالاي آن براي خودتان را فراموش نكنيد.

ارائه يك پكيج آماده از مقالات

اين مورد شبيه به كپي رايت است، اما دقيقا همان نيست. چيزي كه من از پكيج مقالات مد نظرم است، چيزي شبيه مجموعه اي از مقالات وبلاگ است كه برخي از مشتريان ممكن است نياز داشته باشند. 

استفاده از يك وبلاگ مناسب، براي كسب و كار هاي آنلاين ضروري است اما اغلب آن ها از مطالبي كه بايد منتشر شود اطلاعات كافي ندارند. اين جايي است كه مي توانيد سرويس مورد نظر را به عنوان يك پكيج آماده از مقالات ارائه دهيد. با اين حال اگر شما وقت اين كار را نداريد مي توانيد از يك وبلاگ نويس يا شخص حرفه اي تري در اين زمينه استفاده نماييد. 

پيشنهاد سئو و بهينه سازي وب سايت به مشريان

سئو وب سايت 

براساس منابع معتبر گوگل بيش از 90 درصد از ترافيك جستجوي آلي جهاني را تشكيل مي دهد. سئو و بهينه سازي موتورهاي جستجو واقعا يكي از محبوب ترين عناصري است كه هر صاحب وب سايت نياز دارد. در حقيقت، اگر وب سايت آنها در گوگل قابل مشاهده نباشد، مي تواند به اين معنا باشد كه وب سايت اصلا وجود ندارد. 

بنابراين چيزي كه شما مي توانيد به مشتريان خود پيشنهاد دهيد، سئو داخلي وب سايت آن ها است. امروزه سئو داخلي به اندازه لينك سازي براي وب سايت اهميت دارد. پس وقت آن است كه يك قدم جلوتر بگذاريد و اين بسته را هم به مشتريان خود ارائه دهيد.

طراحي و راه اندازي خبرنامه

شما مي توانيد يك بسته طراحي خبرنامه سفارشي را ارائه دهيد. (با استفاده از انواع ايميل ها و قالب هاي استاندارد) به عنوان مثال: يك ايميل فروش، يك ايميل به روزرساني وبلاگ، يك ايميل عمومي و هر چيز ديگري كه مشتري مي تواند از آن استفاده كند (با آنها مشورت كنيد).

همچنين پيشنهاد مي كنيم نرم افزار ايميل خبرنامه را براي آن ها تنظيم كنيد و آن را به عنوان يك محصول رايگان به آن ها ارائه دهيد.

طراحي و تنظيم آگهي

همانند خبرنامه، مشتريان شما ممكن است نياز به تبليغات سفارشي شده داشته باشند. اگر بتوانيد يك پيشنهاد خوب ارائه دهيد اين مي تواند يك شغل جانبي ديگري براي شما باشد. انواع مختلفي از تبليغات وجود دارد كه مشتري ممكن است نياز داشته باشد، بنابراين اين نوع سرويس مي تواند بسيار گسترده باشد. شما با يك مدل قيمت گذاري خوب، مي توانيد اين خدمات سودآور را ايجاد كنيد.

همچنين به احتمال زياد، مشتريان شما نيازي به تبليغات فقط براي يك بار ندارند. در اغلب موارد، آن ها تبليغاتي جاري مي خواهند و به يك جريان ثابت از طرح هاي جديد نياز دارند. هرچه بيشتر بر روي تبليغات خاص مشتريان خود كار كنيد، عناصر قابل استفاده مجدد بيشتري در اختيار شما قرار خواهد گرفت، به طوري كه شما قادر خواهيد بود تبليغات جديدتر را سريع تر انجام دهيد.

پيشنهاد بسته تجزيه و تحليل وب سايت

من فكر مي كنم همه شما با اين طرز فكر من موافق هستيد كه هر وب سايت موفقي نتيجه به اجرا درآمدن تجزيه و تحليل هاي مناسب بوده است. اگر صاحبان وب سايت ها به ترافيك ورودي وب سايت خود توجهي نكنند و از نتايج حاصل شده از صفحات مختلف وب سايت اطلاعاتي نداسته باشند، چگونه مي توانند به موارد مربوط به مخاطبان و مشتريان خود رسيدگي كنند؟!

چندين امكان وجود دارد كه مي توانيد براي اين مورد به مشتريان خود ارائه نماييد:

  • سايت خود را به يك سيستم تجزيه و تحليل محبوب متصل كنيد و مطمئن شويد كه همه چيز درست كار مي كند.
  • گزارشات ماهيانه خود را به طور منظم در مورد عملكرد سايت، صفحات محبوب، محتوا و ساير اطلاعاتي كه براي آنها ارزشمند است، ارائه دهيد.

به روز رساني رايگان طراحي سايت بعد از چند ماه

اين ممكن است كمي خطرناك باشد. بنابراين بايستي مراقب باشيد. ايده كلي اين است كه طراحي مجدد وب سايت مشتري خود را پس از 10-12 ماه به صورت رايگان انجام دهيد. اگر مشتري شما بعد از يك سال انتظار طرح كاملا جديدي را داشته باشد، اين راه كار مي تواند مشكل ساز باشد. پس بهتر است در صورت قرارداد معني و مفهوم به روزرساني مورد نظر خود را دقيقا مشخص كنيد. 

اين موضوع ارزش واقعي را براي مشتري شما ايجاد مي كند، زيرا بعد از يك سال فعاليت آن ها مي دانند كه چه مسيري را مي خواهند ادامه بدهند و برنامه هاي اصلي خود را ارزيابي مي كنند. سپس آن ها مي دانند كه به روز رساني وب سايت آن ها بايد چطور باشد. 

به روز رساني نرم افزار وب سايت بعد از چند ماه

اگر وب سايت مشتري شما از يك سيستم سرويس دهنده خارجي يا از هر ابزار مشابهي استفاده مي كند، بسته به تكنولوزي استفاده شده معمولا هر 6 ماه يكبار نياز به به روز رساني دارد. ابتدا شما بايد مشتريان را از اهميت به روز رساني نرم افزار ها آگاه كنيد و سپس پيشنهاد خود را مطرح نماييد. اين نوع كار معمولا زمان زيادي از شما نمي گيرد و مي تواند در عرض چند دقيقه انجام شود ولي مي تواند درآمد خوبي را ايجاد نمايد.

نظر شما چيست؟

به نظر شما چه راه هاي ديگري براي ارائه سرويس ها و خدمات مختلف طراحي وب سايت به مشتريان وجود دارد؟ منتظر دريافت نظرات شما در قسمت نظرات هستم.

ترجمه از سايت adobe

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.